Monday morning

Jag hade så stora förhoppnigar på inledningen av vecka femtioett. Jag gick och la mig nästan i tid igår. Ställde klockan, packade väskan och la fram kläder. Det var inte för att gradera mig ifall Anki ringde och väckte mig så att jag skulle komma snabbt iväg. Nej, idag skulle hon inte ringa och väcka mig. Jag skulle istället gå upp av mig själv vid sju, klä på mig, börja äta frukost och sedan triumferande komma i tid när Anki väl ringde.

Men inget gick som planerat. Istället somnade jag om som vanligt, men lampan tänd. När jag vaknade igen var klockan 8.17 och dagens första lektioner hade redan börjat. Jag skulle inte få något vik idag. Jag somnade om. Big mistake. Idag skulle ju bli dagen då allt hände. Allt gjorde. Men icke. Jag sov till halv elva och en timme senare sitter jag fortfarande i köket halvt påklädd. Men imorn, imorn! ska allt hända!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0