Musik hjälper

Har inte Spotify på min dator. Inte för att jag inte vill utan för att jag inte ser meningen med det. Har inget ljudkort. Jacob försökte vara snäll mot mig i helgen och förklara att man faktiskt "kan använda hörlurar". Vilket gjorde att jag kände mig väldigt smart när jag kunde övertrumfa datanörden (inte mitt påhitt, Jontes) med att det inte var högtalarna det var fel på utan datorn. What ever.

Nu sitter jag i alla fall på Brors rum i hans kavaj och lyssnar lyssnar. Har alltid ambitionen att upptäcka ny musik när jag sitter här. Men jag vet inte riktigt hur man gör. Försökte få lite hjälp. The Sounds kom som förslag från Åre. Fastnade för No One Sleeps When I'm Awake. Mycket bra låt. Mycket.

I övrigt har Lady Gaga snurrat i mitt huvud hela dagen efter lite för mycket bilkörning och kommersiell radio. Så jag har lyssnat av mig på henne lite.

Hittade helgens låt också, Keisha med Tik Tok. Bra är den. Inte som Maja Persson. Men bra. Så har jag lyssnat lite på Jontes, förlåt Calles, nya. Rock. Inget eget, men rock.

Läser ikapp mig på lite bloggar. Har hittat en intervjuv med Sofi Fahrman. Inte orkat så långt igenom den. Glor lite på startsidan på Facebook. Det händer inte så mycket där så här dan före dan. Diskuterade lite med herr Bergfelt om jul och prioriteringar, familj och bloggande. Kom inte fram till någonting. Men trevligt ändå. Läser också Schulmania. Gillar historien om den stulna spriten bäst. I synnerhet upplösningen.



You know it would hurt him so bad
just like we knew that it would
but I'd do it again
Would you do it again if we could


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0