När juldagsmorgon glimmar..

Det gör den förstårs inte. Vi är i Göteborg. Det regnar. Förvånad? Någon?
Men det gör inget. Inte för mig. Jag är väldigt nöjd med att vara inne en dag som denna. Väldigt nöjd med att vara inne och titta ut på regnet utanför.

Har reviderat min uppfattning om dagens aktiviteter lite. Har faktiskt kommit igång med städningen riktigt bra. Ska snart bädda om. Kanske mysa under täcket ett litet tag tills det blir för varmt, jag ger upp och blir rastlös igen.
Sen ska jag bli fixarTove. Ska pilla klart min nystickade väst. Sy upp en klänning som ska bäras på nyårsafton (tror aldrig jag haft så här lång framförhållning på nyårskläder förut) och kanske om jag hinner orkar och lyckas ska jag sy in min jeansskjorta lite.

Ikväll blir det allt annat än utgång. Jag och Eva har planerat tvkväll. Den börjar kvart i åtta med Hans Majestät Konungens jultal, fortsätter med På Spåret innan vi trillar in på Stenhuggaren som faktiskt ska vara bättre än de tidigare avsnitten (egentligen inte så svårt eftersom jag tvivlar på att det kan bli sämre. Harsh but fair.). Till avslutning bjuds Offside, tror den ska vara ganska dålig men det gör absolut ingenting såhär på juldagen.

Såg precis att Snowroller snart rullar igång så jag ska nog förflytta mig uppåt i huset för lite nostalgi och snölängtan..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0