Fika med A

Jag skulle egentligen suttit på en spårvagn på väg ner till stan vid det här laget. Ska träffa A och dricka te. Sweet Coffeshop hade jag tänkt mig. Håller på att segla upp som ny favorit. Så klart inte i närheten av Tintin. Tintin räknas inte riktigt med i favoritlistan. Det är så självskrivet. Behöver inte påminnas om. Tintin är mitt andra kök. Eller vardagsrum.

Sweet Coffeshop, eller filmkaféet som jag brukar kalla det. Är mysigt. Har trevlig personal. Sakerna ser goda ut. Och det finns inget luft-förpestande vaniljljus på Ikea på toaletten. Filmkaféet är helt enkelt bra på alla punkter där Tintin brister. Men sen så har dom ju ingen kycklingbaguette. Det är inte öppet dygnet runt. Men känner sig inte mest hemma i hela stan när man går in genom dörren. Och dom har inte stans godaste "stor bubbelvatten".

Filmkaféet har inte en chans när det väl kommer till kritan.


Till saken med mina fikaträffar med A hör att jag alltid är sen. För någon vecka sen missade jag vagnen, skickade ett sms där jag sa att jag skulle bli tiominuter sen och fick svaret:

Det gör inget. Så klart har jag redan räknat med det och kommer vara på Valand samtidigt som dig.

Därför var jag så otroligt nöjd idag när jag för en gångs skull var i tid. Självklart fick jag tokstressa men jag skulle vara i tid. Mycket bra. Tog på mig jackan och skulle precis slänga mig ut genom dörren när jag fick ett sms:

Du... Jag kanske blir lite sen. Kanske en kvart?

Och jag kunde lugnt ta av mig jackan och dimpa ner vid datorn ytterligare en stund. Tänk vad skönt att bo så nära stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0