En dag på stan

Idag var jag och Emelie på Tintin. En perfekt avslutning innan jag och Lott beger oss. Självklart åt vi kyckling. En baguette för min del och mackan till Emelie.



Till efterrätt delade vi på en paj med vaniljvisp. Eller snarare vaniljvisp med paj. Gott var de! Då kom äggost-leendet fram. Jag är mycket imponerad över hur krampaktigt den tjejen kan le!



I julklapp fick jag en målarbok för vuxna av Emelie. Så idag hade jag med mig den och vi målade lite. Dagens lunch blev det. Konsthögskolan nästa. Fint fint.


Sen träffade jag Lott och hennes hund. Dom åkte rulltrappa tillsammans. När jag sen blev hundvakt utanför Apoteket försökte jag ta kort på kära Dorran. Men hon skakade bara på huvudet åt galenskapen. Istället fann jag det mycket barnsligt och roande att hon hade ställt sig mitt i en vattenpöl så att det såg ut som hon kissat på sig. Svag humor. Men många förbipasserande tittade länge. Så vi bytte plats. Doris skakade bara på huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0