I väntan på en ny termin

Första dygnet i Uppsala. Det har gått över förväntan. Jag har packat upp, pluggat, ätit lunch med Simran och Kerstin och nu ikväll blev det middag och let's dance med fina Katrina. Imorn väntar omtenta i allmän kemi. Det tar emot något så fruktansvärt bara att tänka den tanken. Och även om jag nu vet hur ont det gör att få tillbaka en underkänd tenta har jag ändå inte förberett mig tillräckligt för att kunna vara säker på att inte få uppleva det igen. Men det är så mycket nu och då låser jag mig, handlingsförlamad, som om någon måste berätta för mig exakt vad jag ska göra för att något ska bli gjort. Men den här gången har jag i alla fall haft boken. Jag har läst och läst och läst, nästan hela boken snart, teori är jag väldigt bra på. Det är bara räkningen som saknas. Det är därför jag bloggar nu. Istället för att räkna. Skål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0