Studentliv på övre slotts

I och med mina ytterst begränsade matlagningsmöjligheter hör trerätters och storkok till historien och jag lever nu studtikost matliv. Idag blev det därför nudlar med 30 öres-bröd (på riktigt, tre för en krona på folkes) och kesoröra. Eftersom jag bara har en djup skål, den med kesoröran, fick nudlarna förtäras ur min bakbunke. Ytterst oaptitligt. Resultatet blev att nudlarna inte smakade något alls och att jag lyckades spilla ganska mycket kesoröra på tangentbordet. Tur att det är upplyst.
Idag drog allmänna val till kåren igång. Härligt, snart är det kårval med yrkanden, remisser ajourneranden (min favorit) och tillslut en hejdundrande sexa, på en tisdag! Då ska ett nytt amöberi till och jag blir Cellkärna (nollningsgeneral) och ordförande i valberedningen, spännande.
Nu lyssnar jag på Tomas Ledin och tittar ut över ett Uppsala som förvandlats till vinterland för en dag. Det kom säkert fem centimeter snö men det töar redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0