Tisdagsnatt på övre slotts

Jag har flyttat nu. Till ett fönster man kan sitta i. Det är där jag sitter nu och dricker te ur min nya mon amie-mugg. Utsikten är universitetsaulans bakre ingång och på genom rutan hörs domkyrkan slå midnatt. Jag facineras mest av tanken på att någon för hundra år sen kan ha suttit här och gjort samma iaktagelser som jag nu gör. Jag tror jag stannar här ett tag. När jag inte sitter i mitt fönster dräller jag okring på stocken och meckar med dekåren för Stockholms nations marsspex där min kära kusin är scenografichef. Kika in hur det går för oss och produktionen på mysterietpatratteholm.blogg.se. På lördag är det premiär - fucking yes!

Kommentarer
Postat av: neao

Sv: men hallå eller? Inte okej, snacka om att vi langar timing... Nästa gång vi ses har jag Jens med mig ;) för övrigt är jag otroligt avundsjuk på ditt fönster, har alltid velat ha ett sådant. Stor kram!

2011-03-16 @ 17:45:42
URL: http://neao.blogg.se/
Postat av: neao

Vad ser du fram emot? 17 grader och sol?

Jaa, vill komma och sitta i ditt fönster och snacka skit och dricka te av gammal slentrian.

2011-03-16 @ 21:33:07
URL: http://neao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0