Kaosig onsdag i skidskolan

Idag har jag inte haft en enda problemfri lektion. Är helt slut trots att jag ändå sov förhållandevis mycke i natt. Snöstjärnorna var lika jobbiga som vanligt, tur att det är slut imorn. Lektionen började bra med att jag fick en teckning av Lova=) men sen gick det utför. Vi höll till i barnbacken hela tiden medan dom tjatade om att dom ville åka ankarelift. Funderar på att ta dom till Hamre imorn, det lär ta livet av mig. I slutet av lektionen kom jag på den misslyckade idén att leka en lek med dom. Det va nämligen en dum snödag. Ingen kunde ta på sig skidorna igen eftersom det va snö under pjäxorna. Så jag fick hjälpa alla och blev rejält svett, när jag väl va klar upptäckte jag att dom hade kastat ner min ena skida bakom staketet så det var bara att klättra ner i en meter lössnö och hämta den. Hallelujah.

Med snökanonerna fick vi sitta och vänta tio minuter på Teddan som var sen men sen bar det av bort mot vildmarksstigen för första, men inte sista, gången denna onsdag. Märta ramlade och fick jätteont och grät en enda gång på hela lektionen, just då kom hennes mamma. Skål. Tur att mamman är snäll. När vi väl lektionen va slut va Teddans mamma tio minuter sen så vi hade stavfäktning. Jag vann så klart inte, det är hårt å vara skidlärare ibland.

Lunch på linbanefiket med Johan Hannes Richard. Hade glömt fixa matlåda så det fick bli dagens, kyckling med gorgonzolasås. Gott.

Inledde svängarlektionen med att åka rätt in i liftkön utan att kunna stanna. Blev lite kramkalas med okänd snowboardåkare. Mysigt. Haha. Hade bråttom tillbaka till skidområdet med Svängarna när vi var påväg uppför Englandsliften, precis innan sista branten ramlade Harry av så han fick åka ner och ta en ny lift upp. Det blev körigt vid bytet och ett tag var fräsarvästarna borta men allt löste sig tillslut. Tur för mig.

Fräsarlektionen va absolut sämst. Vi hann bara fram till toppen av Leråliften innan helvetet bröt ut. Det började med att de kom upp fem stycken på ett ankare i Englandsliften så jag skulle gå och säga till för jag blev lite arg. Självklart skulle en av mina Fräsare bli träffad av en släppt lift som kom farandes så fort jag vände ryggen till. Typiskt. Ungen grät resten av lektionen och jag är lite rädd han ska ha brutit armen. Får se imorn. Spännande.

När vi kom hem hade ingen nyckel för att komma in. Emil: "Ne jag har inte med min nyckel, jag låser ändå inte mitt rum så de behövs inte, är så rädd att tappa bort nyckeln." Skål på den.

Här hemma lär sig Olov görs bakåtvolter i vardagsrummet. När du behöver lite mer spänning i vardagen. Det verkar bära av mot Tottbacken och lite Red Bull Session senare ikväll så nu ska jag käka middag så jag hinner de idag. Middag är en bra-å-ha-sak. Adjö.


image90
Svängarna rockar loss hos Ren Orkesten i vildmarksstigen.


image91
Teckningen från Lova.


image92
Olov bakåtvoltar i vardagsrummet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0