Skidskola, handboll och god mat

Började dagen med PDS (problem detection study) på jobbet. Vet inte riktigt varför jag var där eftersom jag inte är anställd men man fick ett par skidstrumpor för besväret och det var det värt. Sen rakt ut i backen till Tove som inte vågade åka knappen så vi stod och tittade på alla som åkte lift istället och slog på knapparna som åkte förbi. Imorgon ska vi öva på platten och sen tänkte jag dra henne uppför backen i en lös knapp, kommer bli sjukt vältränad denna säsongen, haha. Svängarna var helt okej idag. Vi åkte ett åk i linbanan och åkte i skogen och i slalomportarna innan jag och Wille frös så alla gick in och ungarna tyckte nog att det var roligare att sitta i värmestugan och slänga in tappat godis i brasan än att åka skidor. LTG, Låt Tiden Gå, ledordet i skitskolan. Även IBI, Ingen Bra Idé, är välanvänt. Till slut pallrade vi oss ut i barnbacken och åkte lite på en skida innan lektionen var slut.

På eftermiddagen skulle vi egentligen inte åka något men vi behövde bilen så vi åkte över till Tege för att leta efter Anton men hittade inte honom innan klockan var tre och liftarna hade stängt så det blev en eftermiddags åkning idag också. Måste verkligen vila imorgon (kommer sluta i parken) för menisken klagar lite. Men det går säkert över.

Åkte en sväng till byn och gick i affärer men hittade inget värt att köpa. Sen hamnade vi på Zebra där jag hittade Anders som satt och tittade på handbollen med några kompisar och Anton övertalade oss att stanna på den sista kvarten så där satt  vi. Helt galet spännande och härlig stämning. Alla var vilda och skrek=). Sen var jag duktigt hungrig så vi åkte hem och gjorde köttbullar, potatis och brunsås, mumma. Blir smarrig matlåda imorgon på jobbet. Till efterrätt bjöd Emil på chokladpudding. Han är allt bra snäll ibland.




image65
Snögubbstove


image67
Totte kidnappar Liftstrejkaren


image66
Sjukt dålig bild på Svängarna som leker i värmestugan. Men dom är rätt söta i verkligheten=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0