Snöigt, off-pist, magplask och pizza

Idag har det snöat ungefär sen jag gick hemifrån till backen. Då va det lite fint med snö men på kvällen blev det snöstorm. Så imorn kommer det förhoppningsvis vara galet mycke snö i backarna!

I morse hamnade jag, totte och kim tillslut i tege och höll oss utanför pisterna upp och ner för liften i fjällvallen. Sjukt kul. Viss risk för diverse trädkramningar men det gick bra ändå. Va inne och snyltade till mig ett par monster 78:or som jag gled omkring på hela dagen. Gött med lite bredare midja i all snö. Sen åkte vi över till Linbanan, Emil kom, vi åkte lite parken och tillslut blev jag trött och hungrig och kall och grinig så när dom fick för sig att gå upp med skidorna på axeln efter liften för att åka en bit bort åkte jag ner till kontoret och åt kex-choklad istället. Sen åkte vi tillbaka till fjällvallen och dagen avslutades med ett gigantiskt magplask i en inte-ens-i-närheten-av-preparerad bordercross-bana så att båda skidorna löste ut. Underbart. En snöboll kom ner för backen och klagade på snötrollet=).

Efter lite fram och tillbaka om vad det skulle bli till lördagsmiddag (kyckling-klyftpotatis-beanaissås eller köttbullar-spagetti) slutade det med pimpad fryspizza of Dr Oetker ft. Totte, vi är trots allt bara säsongare i åre=).

By the way väldigt stolt över att inte ha käkat lösviktsgodis på en vecka och bara en liten påse bilar och en tablettask sen dess (tröstätning på tåget när biovagnen var paj). Här uppe håller jag mig levande med russin, morötter och clementiner mellan målen. Duktigt Tove!

image54
Dagens skidor=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0