train-trip again

Nu sitter jag här på tåget igen. Kan ju bara konstatera att jag snart är lika van vid öresundstågen som göteborgs-spårvagnarna. Kanske lite tragiskt men jag gillar det trots allt. Idag hände dock något annorlunda. Jag var så nöjd när jag kom på vagnen och nästan alla platser var lediga, det är inte ofta sånt händer, så jag slog mig lugnt ner (jag har alltså ingen platsbiljett dagen till ära) men sen stormaden en hel lågstadieklass in i tåget så ungefär alla som inte haft reserverade platser fick flytta på sig, jag flyttade runt fyra gånger innan jag insåg att jag inte orkade längre och satte mig i hallen. Men dom ska bara med till Varberg, sen kan jag bre ut mig och koppla in datorn med lite ström. Det blir bra det, snart kollar dom nog biljetterna. Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0