Musik som fastnar

I veckan hade jag en liten känsla av att Krunegård nog kanske skulle passa mig. Att jag skulle tycka om honom. Fast ändå inte. Tänkte jag. Men igår på kalaset förstod jag att det nog kommer bli ganska svårt att få honom ur mitt huvud. Precis som så mycket annat.
Så här sitter jag nu. Inomhus. Fast det är sommar än där ute på andra sidan glaset. Men jag kan inte låta honom tystna.


Jag skulle springa efter men trampa snett. Ibland gör man fel. Ibland gör man rätt.
Det är inte hur man har det. Det är hur man tar det. O när man längtar tar saker tid
Det är nåt mellan oss. Mellan oss o världen. Världen mellan oss. För långsamt för snabbt men aldrig i takt.
Vi vill ju bara andas. Sova o andas omvartannat inget mer
Ibland gör man rätt. Ibland för man fel. Lev med det.

Jag ser dom klättra i träden för att se mer av världen. För ett vidsynt liv precis som vi
Det var tropiska nätter o vi låg vakna på taken o såg ut på stan vi bodde i
Som var vår o som var stor o tuff o hård o skulle bli för liten sen men det visste vi inget om än
Jag ser dom klättra upp i träden för att se med av världen. För ett vidsynt liv precis som vi
 Alla var där vid strömmen i drömmen. Vi ville bli nåt. Glöm inte bort oss.

Inte nu. Kanske sen kommer jag också tycka att allt dåligt för med sig nått gott



Se på mig nu. Vad tycker du? Ensam är stark. Vilket jävla skitsnack
Självdestruktivt. Allting har sitt pris. Ingen lever ditt liv o luften är fri
Allting är upp till dig. Du är gammal nog att ta egna beslut
Jag trotsade dig o lämnade allt. Var kall som en isbit för ensam var stark
Solen går upp och vintern tar slut.


Har även trillat över två underbara covers. Sorry J men Tom Petty har inte en chans emot John Mayer när det gäller Free Fallin'. Jag kan inte heller släppa Talkin' Bout a Revolution med Big Wide Grin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0