En juldag till är över

Som man kan lista ut efter att ha tagit sig en titt på min facebook- och bloggaktivitet har det här varit en dag i rastlöshetens tecken. Jag har inte varit utanför dörren vilket jag såklart ångrar nu när dagen är slut. Men får försöka intala mig själv att det ju faktiskt har regnat hela dagen och jag hatar regn. Mer än det mesta faktiskt.

Men har sytt ihop min väst. Aningens väldigt ojämnt. Det finns dom som tycker att det är charmigt när hemgjorda saker ser hemgjorda ut. Jag tillhör inte dom. Så jag är inte ett dugg nöjd med mitt senaste projekt och funderar på att göra om den. Det kommer inte hända. Inte det heller.

Men nyårsklännningen blev jag väldigt nöjd med. Mycket. Köpte den i maj och tänkte att den var aningens för lång men skulle bli väldigt fin om den syddes upp. Och eftersom jag inte sydde upp den förrens idag så har den mycket riktigt inte invigts än. Men på torsdag alltså.

Jeansskjortan vågade jag mig inte på. Så den är som den är. Den får mig att se större ut än jag är som en så vänlig vän diplomatiskt sa en gång. Inte om skjortan men det passar där med. Snackade lite med Tomas förut som konstaterade att det nog skulle bli fyra utgångar nästa vecka. Förstår inte hur jag ska få plats med alla kläder.

Men mest av allt längtar jag efter att få åka längd. Snart snart kan ni se mig susa fram i spåren!

Imorn ska jag in på Nordstan (helvetet på jorden näst efter Kungshallen) och kriga med alla mellandagsshoppare. Har fått ett presentkort på She Shop av mormor och jag vill så gärna att den lila craft-västen finns kvar i min storlek. Hoppas hoppas.
Sen bär det av till släkten i Lysekil. Det blir en bra dag. Nu blir det sängen. Fortfarande utan duntäcke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0