Mot skolan och vidare!

Lärarkarriären dundrar vidare. Igår blev jag erbjuden att jobba i bilden men kände att där går gränsen. Musik och Bild - nej tack. Jag är tondöv och ännu sämre på att måla. Men så imorse vaknade jag av en klämkäck Inger och övertalade mig att komma in för några timmars musikundervisning. Men hon vet att jag inte skulle fixa det utan lovade mig att det bara skulle vara film. Så nu har jag sätt första halvan av The Commitments tre gånger och även lyckats lura i sextio olyckligt ovetandes om min okunskap att The Commitments var ett jättestort soulband under sjuttiotalet som det sen gick åt helvete för. Jag förstår inte vad jag får allt ifrån..?

På eftermiddagen hade jag en lektion som jag avslutade genom att säga

Jag hoppas att jag inte kommer ha er igen och om
jag har det hoppas jag att ni kommer bete er väldigt
mycket bättre.


Jag vet inte om man får säga så till ett gäng trettonåringar men jag var arg och sa helt enkelt så. Tänker dessutom tacka nej till allt framtida arbete i den klassen. Jag kommer ju iof bara jobba två veckor till så så många timmar kommer jag ju inte kunna förlora. Imorn ska jag vara idrottslärare och nästa vecka blir det ytterligare en debut, den mest spännande hittills, nämligen i sexualkunskap. Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0