Underbara helg

Åh vilken underbar helg! Jag gick in med taktiken att ju mer jag hinner klämma in på två dagar desto längre kommer det känns som om jag är ledig.
Så helgen inleddes med en tur till Öllöv och familjen Madde. Mysig middag och härlig lillasyster. Pyjamasparty och firande av nybliven tonårig lillebror på morgonen. Lördagen inleddes med lite Tove och Madde på sightseeing. Tog bilen och åkte över Bjäreön. Det blev nya skor på Johannesens, lite bra-å-ha-saker i Boarp, godis i GOTTpåÅSEN (äntligen äntligen hamnade jag där, helt underbar godisbutik!) och lite livsfilosoferande och Måns-spanande i Kattvik.
Väl hemma i Torekov igen kom jag fram till att det enda som kunde följa upp detta skulle vara en tur till Göteborg. Så det blev tågresande, långfika, bubbel, downtown train, och lite nv3c-reunion på stadens trädgård to bee. Träffade även en helt grym Kristin som jag helt klart måste få hänga med igen!
Söndagen har varit en lugn och perfekt dagen-efter-dag på stan. Långsamt flanerande, kinamat och mycket spårvagn. Helgen toktoppades av att jag fick träffa Bror och Nea för första gången sen innan midsommar! Riktigt härligt! Familjeträffar är underskattade. Dom kommer ner i veckan. Tove längtar.
Nu är jag tillbaka i Skåneland igen. Jag mår bra. Det känns som om jag varit ledig i en vecka minst. Det ska bli riktigt kul att komma till jobbet och snacka skit med kusin igen. Har saknat henne under hennes gästspel i Hultsfred. Men det har ju inte gått någon nöd på mig. Som sagt.

Imorn spelar Daniel Lemma på Thora's, då blir det tjejer och te tror jag bestämt.



Mina nya skor!


'
Mitt nya halsband!



På promenad från stan


     
Tre trötta men lyckliga festivalbesökare hittade till slut hem dom också!


Just idag var det inte så jobbigt att åka tåg



Utsikt från Båstad-station


Jag hann precis ner till stranden för en sista glimt av solen


En fågel att vilja va

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0