Mina drömmars paradis på Sveagatan

Jag har hittat min drömlägenhet. Det gör ont i hela kroppen att jag inte kan införskaffa mig den. Men känns ju korkat att ha en lägenhet i Göteborg när jag ska vara borta hälften av det kommande året och flytta till Uppsala nästa höst. Men jag vill vill vill ha den. Den uppfyller fem av mina fem kriterier och uppe på det så är den underbar och helt i min stil.

Nr 1: I Linné

Om man sitter på terassen och tittar åt vänster ser man Skansen Kronan och hänger man över räcket och tittar ner har man hela Överhusargatan under sig. Och rakt ner ligger Franska caféet och Udéns sport. Det blir inte bättre.

Linné - Check!

Nr 2: På terassen ska det finnas plats för minst fyra att äta

Well.. vad ska man säga? Terassen är i etage med två sittgrupper. En för ciruks 6-8 personer om man tycker om varann och en utkiksplats för två om man nödvändigtvis ska sitta på stolar.

Stor terass - Check!

Nr 3: Man ska kunna se takåsarna

Lägenheten ligger på vån 6/6. Nyrenoverad vindsvåning. I Linné är alla hus ungefär lika höga. Oj vad många takåsar man ser från köket, hela vägen till Majorna.

Takåsar - Check!

Nr 4: 3:a

Jag vill bo i en trea för jag vågar inte bo själv. Lägenheten är en 2,5:a och jag ser att det är mycket lätt att fixa till det tredjerummet. Det behövs bara en dörr och max en halvmeter vägg.

3:a - Check!

Nr 5: Adressen

Min töntigaste punkt. Men för att en lägenhet ska vara fulländad för mig så måste gatunamnet var bra också. Men vad ska jag säga.. Sveagatan.. Inte helt fel. Det var ju trots allt där Palme blev mördad.

Adressen - Check!


Sen finns det ju lite andra sköna plussaker.. Som hiss, två garage, låg hyra och visning ikväll. Men jag borde verkligen verkligen inte gå. För jag ska ju inte ha den här lägenheten. Om jag går dit kommer jag drömma om den resten av mitt liv och vara bitter över att jag inte bor i min drömlägenhet.

Jag drömde om en svit på Grand men jag hamna i en ett i andra hand. - L. Winnerbäck

Jag ska gå dit. Jag helt enkelt måste gå dit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0