Vinter hela tiden

Tänk vad snö kan få mig att må bra!

Kom hem från Sälen igår men det stoppar ingen detta året. Idag var jag och pappa på Chalmers GK och åkte längd. Tokroligt hade vi. Synd att det inte blir några fler sånna dagar på ett tag nu.
Förra veckan i Sälen var jag ganska tjurig på skidorna. Dåligt glid. Dåligt fäste. Aldrig spännande. Men idag funkade det. Även om det var aningens bakhalt. Men jag var stark. Det gick fort och tekniken fungerade. Härligt var det!

När vi precis hade rundat en inhängnad bunker flinade pappa lite och sa 'där hängde du inte riktigt med va?' så jag kunde ju inte annat än att köra om och spurta iväg. Men han påstår fortfarande att han hela tiden var mig hack i häl. Yeah.. right..!

Imorn blir det ännu mer vinter när en tripp till Ulricehamn är inplanerad. Trots att jag åkte skidor senast i lördags är suget riktigt starkt. Ångrar att jag inte åkte söndagen. Men sparade trehundra på det. Lika mycket som jag köpte solkräm för idag. Haha.
Det enda som kan stoppa oss är om snöovädret tar i ordentligt. Då blir det dessutom förmodligen inte särskilt kul att åka skidor heller.. Men jag är glad som inte är i norr. Minus fyrtio ska dom ha imorn. Fucking freezing säger vi då.

Idag har jag även hunnit med en tur till helvetet på jorden: Nordstan. Jag dör en liten bit varje gång jag går in där. Och Lotta verkar gilla det av någon oförklarlig anledning så jag har hamnat där ganska ofta på sistonde. Men iaf. Idag skulle vi vaccinera oss mot gula febern. Men det slutade med att jag inte behövde det. Istället kom jag hem med ett paket malariatabletter och en dos gulsotsdrickvaccin. Pesten. Drack det när vi skulle till Egyptsien för fem år sen. Vidrigt är det.

Mamma sa alltid Egyptsien. Så det går inte att säga det på något annat sätt längre. Det är som med Kräk-land (Grekland) eller artour (ärtor). Det finns liksom inget annat sätt.
Fick kort från Susanne idag. På mig och mamma. Jag ser ganska tjurig och lätt livrädd ut. Men mamma. Hon är så fin så fin. Jag vill ha dig nu som jag hade dig förut.

Kommentarer
Postat av: neao

helvete tove? och du säger att jag skriver mycket...

2010-01-06 @ 16:58:53
URL: http://neao.blogg.se/
Postat av: neao

:) nu har jag läst allt, fint skrivet

2010-01-06 @ 18:47:32
URL: http://neao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0