En torsdag med Tove

Det har bara blivit några få dagar i Götet men gott är det!

Tog en tur till Torekov med Emelie i torsdags. Stämma av lite inför sommarjobbet med nya chefen. Och vilken chef! I gotta feeling, sommaren kommer bli ett hejdundrans kalas! Wiii..!
Torsdag betydde även våffeldag vilket firades rejält. Tre gånger om! Frukost med Emelie, middag med familjen och Emelie och kvällsfika i Mölnlycke med bror och Emelie och Emelies familj.

Torsdag var en bra dag.

På väg hem från Mölnlycke tänkte jag stöka undan lite telefonsamtal eftersom bror min fått körkort och jag därmed slipper köra.
Jag känner lite att klockan elva kan man fortfarande ringa folk. I alla fall dom jag skulle ringa. Även om jag i ärlighetens namn inte visste att klockan var elva. För vi skulle ju bara äta kvällsvåfflor. Inte nattavåfflor.
Anyway.
Ringer Sara. Klick.
Jaha, hon har väl fullt upp är den första tanken som kommer. Alldeles normalt. Jag skickar ett sms om att vi får höras imorn istället.
Ringer Andy. Klick.
Va fan? Jag blir lite bitter där i baksätet och börjar tjata om hur less jag blir på kompisar som klickar. Tänder till ordentligt och bestämmer mig för att ta ut aggressionen på Andreas. Skickar ett sms: "Kul med kompisar som klickar! Riktigt kul!!"
Får svar direkt: "Mm! Sover!"
Precis efter kommer ett från Sara också: "Sry att jag klickade, sover. Ringer imorn."

Vad är det med folk? Jag är fortfarande lite sur. Varför kan inte alla bara vara arbetslösa och sällskapssjuka precis som jag? Tur att jag snart ska till snön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0