Det går fort nu

Insåg precis att det var fantastiskt länge sen jag skrev senast. Det flygs och fars så mycket att jag måste kolla min kalender för att veta vad jag ska ha för mig imorn, och då pratar vi ändå om tjejen som i normaltillstånd har koll på precis allt och alla.

Sen senast kan jag konstatera att min bror har hunnit fylla 20 och har i och med det tagit steget förbi det (i sverige) sista åldershindret. När han om ett år har fyllt 21 ska vi åka till NY igen. Lycka.
En fantastiskt spännande, händelserik, fartfylld och inte minst berusande valborgshelg har passerat. Den inleddes med att fira det nyaste tillskottet bland Uppsalahögtider, nämligen Skvalborg, med en bananförfest där vi åt och drack banan innan vi begav oss till Stockholmsnation för en sjukt kul med våra labbhandledare från organkemin. Resten av helgen hann vi med mycket häng i ekoparken, champagnegalopp (!), ännnu mer ekopark, chips och ös i triangeln till Frantic Sunday. Söndagen erbjöd endast ryggläge och kebab med kusinvitamin.
Förra helgen tog jag en tur ner till Lund för att fira en nybliven 30åring kusin med skiva i min gamla goda vän AF-borgen, mycket härligt! Vi lyckades även anlända till Lundagård samtidigt som årets deltagare av Tandem, slitet.
Trots att det är torsdag har jag redan lyckats spendera 21 timmar i kårhuset denna veckan och jag ska snart över igen för intervjuer med de som kandiderar till styrelseposter på det kommande majmötet. Men först ska jag ner till stan och köpa ett par efterlängtade vita låga converse.
Till helgen bär det av till Torekov för första gången sen i augusti, fantastiskt! Jag och Kusin ska ner och lägga schema och budget och planera utbildningsdagarna som vi ska hålla i juni. Jag hoppas på lika härligt sommarväder som det är i Uppsala just nu (vi väntar fortfarande på det förebådadet regnet som verkar härja i södra sverige).
Nästa helg är det så äntligen dags för vårbalshelg! På grund av lite olika yttre omstädigheter bestämde vi oss för att inte gå på själva balen utan det blir vårbalsmiddag med än så länge okänt antal personer på Norrlandsgatan innan vi toppar kvällen med släpp på Stockholmsnation och sen en sväng till Göteborgs innan det blivit söndag och dags att ta sig hem för att byta balklänningen mot en lite med modest klädsel på temat BILTEMA och tillbaka till Stockholms för vårbalsbrunch. Legendariskt. Förra året hade dom hoppborg. Jag säger då de.
Terminens sista helg vigs åt en tur till Göteborg för att fira familjens sista student. Detta är även helgen för det jag längtat efter i tio månader, att äntligen få befinna mig i samma stad som min bror. Oh heavenly day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0